åska igen

Här väl aldrig åskat så här mycket förrut = ingen dator (modemen går åt som smör i solsken). Eller är det för att jag hittat så många trevliga bloggar att läsa och skriver en egen, som jag lägger märke till det ?

Vi hade precis fått fram dynorna och lagt på dukarna på bordet när det börja regna eller ska jag säga stört regna, det verkligen  vraker ner :(  Bara att plocka in allt igen.Men då ringer min kusin och säger att dom är lite sena, något jag har räknat med hade dom varit här i tid hade jag blivit förvånad ;) Och vet ni vad det slutar regna och solen tittar fram igen och himlen är härligt ljusblå, när dom parkerar bilen på grusplanen. Kan man ha mera tur, så fram med allt igen för sitta ute är mycket härligare när man ska grilla ( och har det för trångt inne,hmm).
Efter en god middag (om jag får säga det själv,hihi) så tar kusinen, lille A och jag en promenad det är ett härligt väder och vi går på skogsvägen som går från oss upp till sommarstugorna.
Här är en bild från v'ägen som ni sett förrut men jag glömde ta med kameran så den får duga.

Vi gick sedan in och tog en fika innan det va dax för dom att åka hem och då händer det. Börjar först att blixra fler gånger utan ljud, det är jättevackert men innan dom hinner ut till bilen så kommer regnat och dundrarna. Så när dom åker och det blir datatid så kan jag inte. Snyft, har nog blivit lite datorberoende,hihi.

Men nu på morgonen har jag gått igenom dom fyra bloggarna som jag gillar bäst.
Hos Emma hoppas jag vinna ett par virkade ballerinortofflor till något av mina systrars tjejer. Emma är verkligen en kul tjej att läsa om. Hennes vardag är så "enkel" ,hittar inge bra ord. Skönt att det finns någon som är hemmafru och vill vara det, jag blir så avundsjuk önskar att vi hade råd med det ;)  Det är ju lite kluvet det där vill jätte gärna vara hemma men skulle nog sakna arbetskamraterna och vi har ju bara ett litet barn, inte som Emma som har tre då är det ju lite annnat.

Sen har jag har läst om personal shopper hos Alexandra ,och vill också ha/göra men... När jag börjar jobba kanske. Jag har ju sånt tråkigt jobb, använder  ju arbetskläder, är ju inte ute på så mycket annat heller så när jag kommer hem blir det ofta något mjuk och skönt, inte alltid så snyggt och moderiktigt även fast jag gärna skulle vilja.

Uppdaterat: jordnära är en mycket bättre beskrivning på Emma (än "enkel")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0