fredag

Nu har vi varit iväg en sväng på Öppna förskolan. Idag va vi bara tre mammor och fem barn. Inte så livat utan skönt, då hinner man se vad som händer och kan ha bättre koll. Vi prata bland annat om mjölk allergi. Så nu ska jag kolla om lille A åt pannkakor som dom andra igår. Han har ju varit vaken "hela" natten och haft gaser i magen. Han kanske inte tål mjölk?. Eller så va det bara en sån natt, man vet ju inte men man kan ju alla fall ha det i åtänke om det händer igen.

Vi har fin väder här idag, solen skiner så jag passar på att tvätta och hänga tvätten ute. Den luktar så mycket godare då tycker jag, och så har vi ju det så trångt inne så det är skönt att slippa ha den inne ;)

Funderar på om jag ska lägga mig på soffan en stund innan A vaknar, har ju inte sovit så bra jag heller tack vare hans magonda, även fast F tog en stor del av natten.
Behöver ju inte fundera på middagen för den ska ju dottern ta hand om idag. Tror det blir Tortilla med kycklingfyllning. Det är i alla fall det jag handlat till. Opps jag lova ju ta upp kyckling bäst att gå och göra det !
Kanske lägger ut receptet senare.

Kommentarer
Postat av: Petra

Älskar kyckling jag också, fast ikväll blir det räksallad :-)

2008-08-22 @ 15:44:07
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Ah, vad skönt att ha barn som fixar maten :-)



Hoppas det ordnar sig med lillens mage och att det inte är mjölkallergi.

Trevlig helg! Kramar!

2008-08-22 @ 21:17:32
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Smilla

Petra: kyckling är något vi äter ofta ;)



Nergårdsemma: Nån fördel ska man väl ha av dom stora barna ;) (jag fråga och dom ville ha varsin dag att stå för matlagningen, bara att tacka)

Angående magen så har vi klurat lite och va tyvärr lika förra gången han åt pannkaka ;



kram smilla

2008-08-22 @ 22:46:29
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0