Fredag

Nu har hela fredaden gått och jag har inte hunnit suttit vid datorn på hela dagen :(  Men kan ju berätta att jag har haft roligare saker för mig ;) 

Börja som nästan alla fredagar på Öppna förskolan och sedan en sväng till mamma. Alltid lika trevligt ! Sen bar det av hemåt och packa upp alla matkassar jag handlat. Upptäckte då att jag måste ha någon form av minnesförlust ;) För av dom fem saker som jag skulle handla så va bara en med hem. Hmmm...  handla där emot en massa annat. Tur att man har kära sambon som handla en sväng innan han åkte hem. Han kom till och med ihåg saffran  som jag glömde säga att vi behövde. För i morgon tänkte jag baka lite nya lussebullar. Det är ju Lucia.

Sen va det dax att fixa kvällsmat. Jag har nu fått "dille" på ugnsrostade rotsaker och potatis. Idag blev det morötter , rotselleri och palsternacka. Funderar på att testa rödbetor, någon som vet hur dom blir ?

På kvällen har en av våra kompisar varit här. Och vi har slö tittat på tv , fikat på lussebullar och nybakt mjukpepparkaka från Leilas. Baka den! Jag som inte gillar såna i vanliga fall skulle kunna äta mera än jag borde ;)

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Ja, det är ju så gott med ugnsrostade rotsaker. Åh, så sugen jag blir! Har inte testat med rödbetor men har sett såna recept.

Hoppas ni får en jättemysig luciadag!

Kramar

2008-12-13 @ 11:42:29
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Solli

Ha en underbar helg!

2008-12-13 @ 16:15:32
URL: http://sollis.blogg.se/
Postat av: Att ha det gott

Här är en till som gillar ugnsrostade grönsaker

2008-12-13 @ 17:03:53
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0