pepparkakor och knäck

Har hunnit baka pepparkakor som smaka  smaskens ;) Pass även på att koka en liten sats med knäck, upptäckte som tur va i tid att vi hade bara några knäckformar kvar.

När jag gör knäck som vi bara ska äta själva ( ibland annars också) så använder jag vanlig mjölk (idag lättmjölk) istället för grädde. Det går jätte bra. Jag tycker inte det är någon större skillnad i smaken. Står det 2 dl grädde i receptet så tar jag alltså 2 dl (lätt) mjölk istället.

I morogn ska vi åka och shoppa julklappar. Jag tror vi åker till Gävle och Valbos köpcentrum. Där har jag inte varit sne jag va barn med mamma och pappa. Kul med något nytt ställe. Vet tyvärr inte vad vi ska köpa får försöka komma på något på vägen dit.

Kommentarer
Postat av: Solli

Hej!

Såg att du varit med och tävlat i en

annan blogg. Just nu lottar jag ut

exklusiva produkter från Mondiablo.

Tävlingen avslutas nästa vecka och

vinstchansen är väldigt stor då det

ännu inte är många som deltar än.

Därför ville jag tipsa dig ;o)



Ha en underbar helg!

Postat av: Solli

mums! gott med julgodis!

2008-12-07 @ 02:00:20
URL: http://sollis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0