lördagmorgon

Inte så trött som vanligt, vi gick och lä oss tidigt i går. För nu har det varit jobbigt ett tag, att inte få sova sliter verkligen. Har visserligen varit upp en gång i natt och gett A en ny dos Neseril och en liten slurk Bisolvon så han skulle få sova han också. Hoppas verkligen han blir bättre snart, det märks på honom också att han är så trött men inte kan sova:(

I dag är det jobbdax igen, har bytt en jobbhelg för nästa helg ska vi ju ha fest;) Kul att få jobba med andra (lite "läskigt" också, hon jag jobbar med annars har man ju fått sina rutiner med och vet vad hon gör och vad som "förväntas" av mig )

Ska försöka hitta en present till kära sambon också. Men han och jag tycker inte riktigt lika i det fallet. Jag tycker att han ska få något att ha kvar medans han vill ha något till datorn (= något som är "gammalt" inom ett halvår , typ). Så jag vet inte vilken linje jag ska gå på, min eller hans. Få se om jag hittar något "mittimellan". Vi ska in och handla mat och sånt till festen i morgon kanske spar tills dess så han får vara med och välja. Vill ju inte heller köpa något som kommer ligga i något skåp utan användas. Fundera ett tag på en långweekend i vår men det lät inte så intressant när jag kolla läget tidigare.

Lille A har blivit så duktig på att gå. Han reser sig upp och går själv nu. Fast när det är bråttom är det fortfarande hasning som gäller ;) Nu har han tagit min påse med moröttter som jag ska ha som färdkost på vägen hem i eftermiddag istället för den där choklad biten som lätt slinker ner.

Vi ska bort i kväll på mat så få se om jag hinner skriva mer innan.

Kommentarer
Postat av: Petra

Apropå din vinfråga så skulle jag till den rätten köra med sydafrikanska vinet Roodeberg, ett rött vin som är lagom runt för att passa ihop med den starka korven i fläskfilégrytan. Finns både som flaska och box, nr 7451. Ha en toppenfest!

2008-09-27 @ 09:17:09
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Det är så jobbigt när såna små är förkylda, täppta och eländiga. Stackars liten! Hoppas han blir bra snart. Ha det så trevligt ikväll.

Kramar!

2008-09-27 @ 17:32:01
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0