gråt och tandagnissel :(

Just ringt till kommunen som barnomsorg till A. Blir gråtfärdig :(  Hade ju önksat barnomsorg redan i januari men fick inte någon plats hos dagmamman ( vet att det heter familjedaghem ) som finns har ute i "skogen"  där vi bor. Blev erbjuden hos en annan, åt helt fel håll. Så vi bestämde att jag skulle vara hemma ½år till. Så nu börjar jag fundera på det igen. Ringde idag igen som sagt men fick inget glädjande besked :(  Inget är bestämt om hösten ännu men hon "trodde inte chansen va så stor ".  Vad ska vi göra.... Hon undra om vi hade något syskon som redan gick där (nja dom är ju trots allt 16 och 18 i sommar;) För då hade dom varit "tvugna" att erbjuda samma dagmamma. Vet att det står minst ett syskon på tur hos "vår" dagmamma, så trots att vi står på första plats så är vi "bara" på andra plats, pga denna "regel".  Nu blir inte det syskonet 1 år förrän i oktober ( när tidigast får gå hos dagmamma i den här kommunen)  så nu gäller det att hålla tummarna att dom inte "räknar" med den flickan,hmmm....

Någon från Östhammarskommunen som läser och har någon erfarenhet om dagmammor och kommunen? Lämna en kommentar och berätta för mig. Vet  ni någon som är bra? Någon man helst ska "undvika" (så får man saker inte säga men det är min älskling som ska vara där i många timmar om dagen ;)  Berätta allt jag behöver hjälp!

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Oj, hoppas att det löser sig, verkar vara vanligt att det krånglar. Själv fick jag inte mitt förstahandsalternativ, och blev så besviken - men nu är jag jättenöjd! Tur i oturen att det blev så bra!!! Håller tummarna att det löser sig för er.



Och penseer är beställda så i slutet av veckan ska jag nog våga mig på att sätta ut en liten grupp på bron iaf!



Trevlig kväll!

2009-04-14 @ 16:53:17
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0