lördag med sol

Japp vi har solen hos oss idag också =)  Varmt är det också =)  A ville inte sova längre än till 7 så då gick han och jag upp och myste framför tv;n (då kan man som mamma fortsätta slummra lite ;)

Vid 9 rasa dom andra upp för då är det frukost hos oss på helgerna. Skönt att sitta och äta och prata i lugn och ro. Höra vad planerna är för dagen och om det är något som barnen vill prata om.

Idag har vi planerat att åka till Gimo där det är torgfest idag =) Har faktiskt inte varit på det tidigare, men hört att det brukar vara trevligt. Fast vi stannar inte på "festen" ikväll utan nöjer oss med att besöka den under dagen då det ska spelas en massa musik av lokala förmågor ;)  Sen ska det öppna ny butik i "Gallerian", dom befintliga butikerna har bra priser, det kommer även knallar och utställare dit.

Sitter nu med toning i håret =)  Goldwell som jag köpte från www.forhair.se till bra pris =)  Färgen är mörkmahogny.4R, som vanligt ;)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag kunde lite tecken innan. Men inte mycket. Men dom jag började med här hemma är ju dom allra enklaste. mamma, pappa, lampa, äta, dricka osv... Och Ludwig snappar upp jättemycket. Han kan redan alla dom tecken jag nämnde. Han har också hittat på ett eget tecken för sig själv - Ludde. Vilket är jättesmidigt. :o)

Nu i höst ska vi få lära oss fler tecken. Då kommer det en logoped hit hem till oss och ska vara med när Ludwig äter och ge tips och råd. Men då passar hon också på att lära oss fler tecken.



För som sagt... det är ju aldrig fel att kunna tecken. Så det skadar ju inte att lära sig även om vi kanske inte behöver använda det sen. Vi et ju ännu inte riktigt vad framtiden har i bagaget för Ludwigs räkning. Får hoppas på det bästa. ^^



Ha en riktigt fin lördag!

Kram

2009-08-29 @ 11:25:04
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..



frukosten på helgen är så mysig, om man har sin familj hemma vill säga.. hihi.. i morse var det bara jag och Stina men vi hade mysigt vi två med och kladdigt, hihi...



hoppas ni har det fint.. kram

2009-08-29 @ 13:54:03
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Käthes mode & skönhet hos Amelia

Samma här, jag gick också upp och slumrade lite i soffan. :)

2009-08-29 @ 13:58:57
URL: http://www.amelia.se/kathe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0