dagisbesök

Åh vilken rolig dag vi haft idag =)  Börja som sagt med en sväng till dagiset där A ska gå. Där var A först lite reserverad men sen va det full bus ;)  Vi fick först gå en liten rund tur och titta hur det ser ut. Det kommer att vara 18 barn och tre "fröknar" på A;s avdelning, det finns 3 avdelningar till. Det va en mysig uteområde, det kommer vår lillkille gilla, men rutschkanan va lite för hög, han va upp 2ggr men nej gick ner igen. "Fröken" som ska vara med och skola in A verkar vara trevlig (låter lite tråkigt med trevlig, men hon är mycket bra)

Åkte sen ner till torget där träffa jag en bekant, kolla lite i klädaffären och skoaffären. Kläderna kunde jag vara ute men skoaffären hade jag kunnat köpt halva ungefär ;)  Dom har bla Björn Borg skor/stölar så kolla in några av dessa då jag hoppas vinna ett par hos Fashionhaggan nu när jag tror mig veta vilka jag ska önska mig så ska jag skriva ett inlägg om det. Det är ett "jippo" på torget på lördag då hon i skoaffären sa att dom skulle ha stor utförsäljning på barnskorna. Så nu ska här provas vad vi har och vad vi kanske ska köpa nytt.

Sen va det dax för kontroll på BVC. A väger 16kg och är 88cm lång. Vi va där en extra gång eftersom han inte pratar så mycket sist och inte nu heller....Men sköterskan va inte orolig ändå och inte jag heller. Tror det kommer när han blir mer med andra barn och vuxna än vi som förstår vad han vill utan ord;)

Väl hemma så blev det en stor sväng med dammsugaren. Det va länge sen för min del, har "vägrat" använda den då den är kass:(  Men kanske kanske blir det en sväng till stora staden i helgen och titt på ny :) 

Nu har vi festat på kladdkaka som stora sonen bakade när han kom hem från skolan =)

Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hej hopp..

så roligt att dagiset verkar toppen.. :) när är det han ska börja??



kram

2009-08-26 @ 16:10:28
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0