julkonsert

Så där ja nu har man varit på årets julkonsert med Dottern i kören. Tog med mig svärmor och åkte till kyrkan och lyssna. Stora sonen va snäll och va barnvakt åt A. Hade gått bra, förrutom en bajsblöja ;)  Men självklart hade han fixat även det. Är så glad över att ha så snälla och duktiga barn även fast jag muttrar över dom ibland. Fast hur många 18-åriga killar sitter hemma en lördagskväll och är barnvakt så att mamman kan få åka och lyssna på julkonsert. Det måste jag komma ihåg nästa gång jag muttrar över något som inte blir gjort som jag tänkt.

Nu sitter jag i soffan, tänt kaminen ska försöka hinna kolla några favorit bloggar innan Sambon kommer hem, han sms nyss och sa att dom är på väg hem, tidigare än tänkt men inte blev jag ledsen för det =)

Fick insperation av Ernst på tv;n igår. Blev så sugen på att göra ett sånt där hjärta som han satte lingonris runt. Typisk nog så är det ju snö nu .....men det får kanske får bli nästa år i stället ;)  Får se till att plocka lite ris i tid och då kan jag be Sambon böja till ett hjärta eller två ;)  Sambon ville att vi skulle göra egen senap, det är ju lite lättare, inget som måste plockas ute. Få se om vi hinner få till det eller om det också blir något att göra nästa år.

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Vilken snäll kille du har

2009-12-19 @ 22:19:06
URL: http://rubinen777.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0