lördagsmorgon

Lördagsmorgon och en liten sovmorgon, A bestämde att kl.6,55 va en bra tid idag. Nu har vi myst en stund i soffan med en hög med böcker och nu är det Kalle som löser mysterium på tv;n.

Kl 9 kommer dom stora "fram" för då har vi frukost här hemma när det är helg eller lov. Hoppas dom har sovit bra. Dottern pluggar till sista provet på måndag, sen ska hon åka iväg och fixa lite för i kväll ska hennes kör sjunga i kyrkan. Det är en julkonsert så jag ser fram emot en massa fina julsånger.

Jag, A och svärmor ska ta bilen och hämta julklapparna som kommit till postens utlämningställe. Ja julklappar som vi beställt på nätet, inga vi ska få ;) Det är dom sista vi väntar på, har dock en några fler att köpa. Det gäller bara att komma på vad ;)

Sambon har åkt till Stockholmstrakten för att sälja julgranar. Hans pappa brukar göra det och nu har dom som han jobbar åt frågat om inte Sambon ville jobba i helgen. Förra året jobba han en vecka med att sälja granar men det sa han ifrån. Det blir långa dagar. Han åkte hemifrån förre 7 och jag väntar inte hem honom förrän tidigast
kl.22

Nu ska jag ställa mig iduschen så man hinner torka innan det är dax att bege sig ut, för vi har det kallt här idag. Ja i allafall efter den senaste månadesn väder, 13 minus har vi.  Ska be Stora sonen tända i kaminen när vi är borta. Efter förra året när A brände sig så är jag lite rädd att han ska göra det igen så brukar passa på när han inte är hemma eller sover.
 

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Vilken mysig start även ni fick på dagen, och så stämningsfullt att få vara i kyrkan ikväll - njut lite för mig med! Massor av kramar

2009-12-19 @ 17:15:37
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0