Luciadagen

I går hade vi fullt upp så det blev inget skrivet....Börja med att ta det lugnt och ha en långfrukost. Pyssla lite innan det va dax för fika hos svärmor =)  När vi kom därifrån så va det dax för A att sova middag, vi andra grejsa lite. Jag baka äntligen lussekatter. När A vakna så apelsinpyssla vi lite, han gjorde hål i apelsinerna medans jag satte i nejlikor=)  Sen skiva jag två apelsiner och A fick lägga dom på plåten och nu står dom i ugen för att torkas. Har gjort det för en massa år sedan och mindes inte hur länge men har läst någonstans att 24 timmar i 75 graders ugn ska bli bra. Vårat har inte stått så länge men börjar ni bli klara, beror väl lite på hur tjockt man skurit dom förstås ;)

Sitter nu med lite tonong i håret och sen ska vi åka på julmarknad och träffa tomten. Tyvärr ligger inte snön kvar som kom igår kväll då det va jätte fint ute.


Kommentarer
Postat av: Josefine, Blåeld

Mysigt med pyssel, torkade apelsiner för något år sedan, men lät dem bara ligga på galler i rumstemperatur i ett par dagar...



Ha en skön Luciadag!

2009-12-13 @ 12:07:49
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Uttan

Ja nu är det julpyssel för hela slanten...så kul.

Vi har faktiskt lite snö ligger kvar lagom så att det är lite julstämning.



Ja just det kulle också prova torka apelsinskivor men det har jag totalt glömt bort.Å inte har jag några jag kan torka heller får köpa nån dag.kul att testa.



I dag kommer jag vara i syrummet mest hela dagen det är lite julklappar som inte är klara.

Men lite glögg ska jag dricka och känna Luciastämningen.



Ha en fin Lucia!

Kram!

2009-12-13 @ 12:36:05
URL: http://hemmahosuttan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0