söndag + måndagsförmiddag

Vet inte vad det beror på min ligger efter här på bloggen. Får väl börja med att berätta om gårdagen så vi kommer ifatt....

Det blev en slösöndag igår eller nästan i allafall. Det enda vettiga jag gjorde förrutom allt vanligt plock och tvättande så rensa jag ur mitt skåp med plastburkar. Jag är ju en samlare så det finns massor..... Både dyrt inköpta från bla Tupperware men även såna som man köpt kakor i. Kan vara bra att ha..... Sambon har haft en hel hög som matlåde burkar som han har kastat istället för att ta hem så jag inte ska märka ;) Men det fanns massor ändå. Men nu har jag kollat upp så det finns lock till alla och nu står dom fint travade i varann och inte bara in kastade som tidigare. Måste tala om det för dom som plockar ur diskmaskinen ibland att det är så här jag vill ha det i skåpet.

Sonen stod för middagen en super god kyckling från viktväktarna som det nog kommer upp ett recept på senare....
Dottern baka en kladdkaka, svågern och svägerskan skulle komma över på kvällen men dom fick ändrade planer så den smaska vi på själva till Bones på tv3. Ett program som hela familjen gillar att titta på ( ja inte A då förstås han sov då ;)

Idag har A och jag hunnit en sväng på kyrkis. Det märktes att det va lov förra veckan för i dag va vi många ,7 vuxna och 9 barn ( många för att vara här ute på landet, allstå ;)
A hade det super kul, han va lite blyg först och ville inte gå in i lekhallen men sen så satte han fart och busa och charma dom andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0