torsdagsförmiddag

När jag kom hem från jobbet igår så va det en massa mys med A, usch så tråkigt det är att jobba när man har A hemma. Han är fortfarande magsjuk stackarn. Sambon visste inte hur många blöjor som bytts.....

Han, sambon, hade hunnit med en massa saker förrutom att bytta blöjor i går. Dammsugit nerevåningen + torkat golvet i köket, gjort rent badrummet, snyggat till diskbänken och spisen och även hunnit bädda rent. Fattar inte hur han hinner och att han orkade, har är förkyld och har jätte ont i halsen. Men jag TACKAR för hjälpen. Nu är det säkert några som hakar upp sig på att jag tackar för hjälpen, det är ju vårat hem, men jag tycker att eftersom jag är hemma med A så ligger det mesta hemma "jobbet" på mig. Hur har ni det uppdelat med hemma sysslorna hemma hos er?  Minns när jag bodde med mina stora barns pappa och jag börja jobba, det va svårt för mig att inte känna att jag skulle göra hemmafixet och han tog det "för givet" eftersom jag gjort det så många år.

Natten tills idag har inneburit mera magsjuka.....Stora sonen väckte mig vid 12 och hade kräckts stakarn....Men duktig som har är så torka han upp allt själv jag va bara uppe och "peppa" honom lite. Men när syrra vackte honom i morse (hon visste inget om nattens händelse) så gick han upp och duscha och tänkte gå till skolan. Men det sa jag ifrån, vet inte när han va sjuk senast, måste vara flera år sen sist. Dom har jobbat in morgondagen och sen är det ju helg och sportlov här uppe.

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Här har vi sportlov nästa vecka

Det ser jag fram emot

Att slippa tjata på dotter på morgonen

2009-02-12 @ 09:23:48
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Josefine

Krya på er!

2009-02-12 @ 09:53:04
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Usch, har ni magsjuka era stackare! Käka vitpepparkorn, så kanske du klarar dig.

Tusen tack för gratulationerna!

Kramar!

2009-02-12 @ 10:56:39
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0