dag 5

Nu är det sista dagen på vår tur med husbilen. Den har tillbringats mesta delen i Rättvik men först åkte vi och titta på en springbrunn.  Här är en å som vi passera på stigen ner till springbrunnen. Vi gick på en bro över. Det blev bara ett kort besök där för det va massor med mygg där också ;)

När vi kom till Rättvik va det massor med folk och bilar där men vi lyckades få en parkering centralt :)  Börja med att kolla runt lite i alla marknadsstånd som va där eftersom det va Classic car week den här veckan, eller egentligen inte förrän nästa vecka(alltså v 31, som är nu) . Sedan ringde syrran som va på väg upp till Älvdalen på barndop att dom strax skulle passera Rättvik. Vi bestämde oss för att träffas och ta en fika men det va nu ännu mera folk än när vi kom så nu fanns det inga parkeringar alls och det hade tagit hur lång tid som helst att bara passera Rättvik.

Sedan gick vi ut på "piren" i Rättvik.   Här är en bild tagen på "holmen" ute i vattnet. Eftersom jag har bra minne men kort ;) så minns jag inte nu hur långt ut den va men något på 600m.
Efter lite kina och en mjukglass med det godaste strösslet jag ätit på länge ( lakrits+viol) så bar det av hemåt. Tog några timmar så vi stanna på några fler platser på vägen hem längs vägen. A börja ledsna så det va inte så kul att åka längre.

Kommentarer
Postat av: Nina

ja, under classic veckan brukar det INTE vara så lätt att ta sig fram i Rättvik. vi brukar åka dit just den veckan, men inte i år..



jag älskar dalarna! :)

kram

2009-07-29 @ 18:38:30
URL: http://ninadays.blogg.se/
Postat av: Josefine

Låter som om du har det mysigt, och den där glassen blev jag sugen på nu! . )

2009-07-29 @ 21:21:00
URL: http://blaeld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0