tisdagskväll

Jippi!  Äntligen har jag fått ihop över 10 000steg på en dag, ligger faktiskt på 12 946 steg just nu =)  Men nu lovar jag att det inte ska bli så mycket mera stegsnack här.  Nu kommer jag lägga in mina steg på sidan motiomera .

Nu har snön börjat smälta, äntligen. Dessa kort är tagna på nästan samma ställe med bara några dagars mellan rum.

 090329   09331

På min promenad i dag såg jag både en örn av något slag ( är inge vidare på fågelsorter ) och ett rådjur som sprang brevid mig i skogen.  Såg förtås flera rådjur ute på åkrarna också. Har lärt mig här i veckan att ju fler åkrar med rådjur på fler lodjur i skogen. Med många lodjur i skogen vill inte rådjuren vara där utan håller till på åkrarna/ängarna för att kunna ha uppsikt ifall det kommer något hungrigt lodjur.  Och här i skogarna finns det många lodjur men har inte sett några själv, bara "fotavtryck" i snön.

Kommentarer
Postat av: Noretstar

Men Gud! Vi har hur mycket snö som helst. Vill också ha vår :)

2009-04-01 @ 05:31:08
URL: http://noretstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0