onsdagskväll

En vanlig dag på jobbet har jag haft. Fast kom på att en arbetskamrat hade med sig en massa olika sorters tomater,röd, gul ,gröna,svarta, randiga, runda, ovala ja hur många olika sorter som helst. Hon är mycket ute och reser i världen och du passar hon på att äta tomater och pilla ur kärnorna som hon torkar och tar med sig hem och odlar =)  Hon har även ett persikoträd mot södervägen som just nu är full med frukt så såna hade hon också med sig =)

När jag kom hem va det bara att ställa sig och baka kakor. Födelsedagsbarnet=Sambon har valt sorter så det blev gamla favoriter, Landkakor och Sirapskakor, vill någon ha recept så kolla under just recept för jag har lagt ut dom tidigare.
Baka tårta också men den blev bara klet, så måste göra om den i morgon bitt :(  Orkar bara inte stå och fixa mer i köket nu.......

Som tur är så har jag ledig dag i morgon, för har mer som ska fixas. Fattar inte varför jag ska bli så "hysterisk" när det ska komma lite mer folk än vanligt hit ;)  Jaja sån är jag....Som om det egentligen har någon betydelse ;)

Strax hägrar sängen för det lär väl bli en tidig morgon för mig trots ledig dag, A verkar ju ha bestämt sig för att vara lika morgonpigg som Storebror =)  Minns med ett leende när han va lite ( men ändå så stor att han hade tv på rummet) , när jag vakna på morgonen så lysste under dörren, han hade vaknat tidigt satt på sig hörlurar(för att inte jag skulle vakna) och såg på tv ;)

Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hoppas bakandet går bra och att du även hinner njuta lite av din lediga dag! Ska kolla in dian recept närmare jul, verkar finnas en guldgruva där ;-) Kram!

2009-10-01 @ 07:48:28
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Usch, jag är också så då det gäller födelsedagar. Håller på att stressa ihjäl mig före. Nu har jag i och för sig börjat kunna köpa färdig tårta och färdiga kakor ibland då jag inte hinner.

Ha en fin torsdag!

2009-10-01 @ 07:58:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0