trettondagsafton

Trettondagsafton är ingen helg jag skulle veta om att den fanns ens om det inte vore så att en av mina fastrar alltid bjuder in alla som vill komma till sig (och sin familj) den dagen. Började med att vi "firade" farmors som hade födelsedag med att åka och sätta ljus på graven. Men numera är det nog mest för att umgås =)  Iår kommer jag,A och Dottern åka, det är julfest i bygdegården där som vi besöker först.

Gårdagen började som vi tänkt oss. Plocka ur det rum som ska bli Dotterns nya rum, A;s gamlalekrum, ja ni kan tänka er hur mycket det finns där inne.....Städat ur och fått ner sängen och databordet.
 Sen skjutsa jag Stora sonen till hans pappa, dom skulle  ut och jaga vildsvin i natt. Har inte hört något så jag vet inte hur det gått. Passa på att handla lite.
 När jag kom hem svängde det in en bil precis efter mig, det va en kompis som kom som inte brukar komma så ofta, trevlig men hu så rörigt vi har det hemma just nu grejor överallt....tilloch med tvätt hängde i köket !!! Vi har det trångt i vanliga fall men just nu är det väre än värst...Och inte blev det något mera gjort heller men som sagt trevligt hade vi =)

Idag ska vi ju bort i morgon jobbar jag och på torsdag har vi tänkt fråga om syrran från Jönköping komma över en stund innan dom åker hem igen. Men då vill jag gärna ha lekrummet ordningställt..... På fredag jobbar jag igen.


Bild från när jag och A va ute när det va riktigt kallt. Här håller han på att skyffla snö med sin nya snöskyffel som han fick av moster i julklapp.

Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh så spännande med vildsvinsjakt, du får rapportera hur det gick!!! Kul att du dessutom är med i min lilla tävling - lycka till1 Varma kramisar från Sockenvägen

2010-01-05 @ 09:13:56
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0