plockdag

Halva dagen har gått och jag har hunnit med massor =)  Dammsugit, plockat och torkat i köket, bäddat rent och tvättat och hängt en massa tvätt. Har badrummet kvar men undrar om jag inte ska fråga Stora sonen om han kan göra det mot att han får låna bilen i helgen när dom flesta kompisarna kommer hem från sina utlandspraktiker ;)  Kan man göra så eller är man en "elak" mor då ;)

Solen skiner och det är 5 plusgradet så när A vaknar så ska vi gå ut och leka en sväng har jag tänkt. Mata fåglarna lite med "gamla" halvätna mackor efter A.....Här är det fortfarande en massa snö kvar så fåglarna behöver matas fortfarande ett tag.

Om tiden och orken håller i sig så måste jag kolla efter om det finns några fodrade gummistövlar eller liknande som A kan ha. Börjar bli dax för något sånt snart. Har räknat med att han fortfarande kan ha sin fleccefodrade regnkläder, men kanske borde prova dom också....

Har en stor väska med kläder som skulle behövas säljas. Kanske ska försöka ta lite kort och lägga ut dom på tradera nu i helgen också. Om det ska köpas en massa nytt så vore det skönt att bli av med lite också. Och en och annan krona blir det ju också ;)



Lägger upp en bild på min gerbera igen. Jag är så mallig över att fått den att blomma om =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0