en helt vanlig lördag....

Kast en massa igår sorterat och plockat iordning. Tyvärr inte färdig men nu känns det mycket bättre. Plockat hem en del annat får stå kvar så länge. Hittade massor med saker jag inte mindes och annat jag letat efter =)  Hittade bland annat mina stora barns fårskinn, ett långhårit får skin jag fått att ha som fint av mina stora banrs farmor och farfar som tidigare hade får. Hitta även 3 skinn som jag hade planerat att sy en väst eller något liknade av. Nu är dom hemtagna ( förrutom ett av syskinnen som mamma fick låna på obestämd tid;) eftersom jag lagt beslag på rummet.)
A och jag åkte dit så vi va där vid 11 och åkte inte hem förrän efter 4. (Hade dock en liten luinchpaus) men allt är fortfarande inte genomgått så ni förstår hur det såg ut ;)  Men jag har kastat massor, hitta bland annat en massa vykort och grattis kort vi fått i en massa år som nu dom flesta är kastade. I början av dagen lästes alla korten men på slutet kollades det bara av vem.

Kvällen tillbringade jag och Sambon i soffan under filtar. Börjar bli kallt ute. Vi titta på Dobidoo och sen blev det Skavlan. A har börjat bli lite förkyld så han kom in till oss tidigt under natten. Så varken han eller jag har sovit någe vidare i natt. Han har snurrat runt mest hela natten.

Idag har Dottern åkt i väg för att göra höskole provet och Stora sonen har åkt och hjälpt sin pappa med lite eljobb. SÅ vi får se vad vi i lillafamiljen hittar på idag. Känns skönt att bara ta det lugnt med lite hemmafix men det händer två roliga saker i kommunen idag som vi är lite sugna på så vi får se.

  

Den här fick Sambon när han fyllde år. Den myste vi med igår =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0