Mary Kay

Hmm mycket i huvudet nu...Har ju funderat fram och tillbaka en längre tid på om jag ska börja som Mary Kay hudvårdskonsult......Nästan hela gårdagen gick åt att hitta och läsa för och emot på nätet. Har ni några argument och åt det ena eller andra hållet, så kommentera !  Just nu är jag mycket intresserad =)  Är egentligen mest intresserad för att kunna köpa billigare  ;)  Kollat på all information som jag fått när jag handlat. Upptäckte då att jag handlat för mycket mera än jag trodde per månad när jag slog ut det.

Har tidigare sålt Oriflame, men där kunde man bara lämna ett en katalog var 3;e vecka. För är inte den säljande personen egentligen. Nu vet jag att man inte "säljer" MK utan visar och tipsar, men ändå. På Oriflame tjänade man inga pengar (jo men väldigt lite, det gick åt för att köpa nya kataloger osv) men har förstått att det är bättre hos MK ( jag kan allstå tjäna lite på att köpa produkterna av mig själv;) Men att man måste sälja för en viss summa för att vara aktiv, stämmer det?

Gillar MK;s anda, Gyllende regeln. Massor med positivitet verkar det vara, sen kanske jag kan tycka (efter att ha läst mig till) att det verkar vara lite "frälsningsmöte" över det hela ibland. Men så länge det är positivt så varför inte......

Man får en massa utbildning i vitt skilda områden, om jag förstått det rätt. Kunskap är alltid bra =)

Hjälp mig nu! Skriv vad du har för åsikter ( om du nu har några). Har ni några bra sidor att läsa så skriv ner dom också, eller kanske några bloggar som skriver om MK. Jag vill läsa ALLT.

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Jag har ju just börjat och tycker att det är jättekul Massor av trevliga tjejer och underbara produkter

Jag tycker att utbildningen ger en massa

Kände mig lite stressad av att man måste sälja för en viss summa för att vara aktiv men man har ju ett år på sig och det är ingen omöjlig summa

2010-10-27 @ 12:43:24
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Evelina

Mary Kay har fantatiska produkter och jag har jobbat som SR tidigare fär några år sedan. Otroligt lärorikt och bra värderingar inom företaget. :)

Tack rara du för dina varma ord om webbshoppen! varm i hjärtat

Mvh Evelina CL

2010-10-27 @ 22:33:55
URL: http://eveangelina.blogspot.com
Postat av: Kristin "ANDRUM"

Antar att du redan är såld på Mary Kay´s produkter :)

Men jag har jobbar för Forever living produkts i 2,5 år och älskar deras produker och värderingar.

Tänkte bara att...om du vill jobba lite extra med hälsa och skönhet...så kan jag kort presentera Forever för dig över en fika.

Jag kan inte ge argument för eller emot, bara presentera.

Lite intresserad.....skicka mig ett mail.

Jag visar dig så gärna :)







2010-10-28 @ 10:26:45
URL: http://blogg.andrum.nu
Postat av: Bettan

Kul du hittade min blogg!

Har som sagt nyss börjat med MK och hittills så trivs jag!

Det är väl så att man måste lägga en 5000kronors order var 3 månad för att vara aktiv?



Haft 2 klasser hittills och har tror jag tjänat igen demoväskan och första orden! Vilket känns jättebra!! Har bara bokat in på helgerna hittills, då kan man ju köra igång på em så har man kvällen fri. Beroende på hur långt man åker så klart då.



Det du läst om 'sektmöten', skulle vilja veta hur insatta dessa personer är. Är både för och nackdel att läsa runt innan man börjar. Så jag började just för att bilda mig en egen uppfattning!

Och det är säkert många som blir fristående hudvårdskonsulent för att få handla produkterna till bättre pris så du är inte ensam :-)

Jag började nu när barnen är små, 2,5 år och 7mån. Dels hoppas jag kunna dryga ut föräldrapenningen lite och sen vill jag UT och träffa människor! Blivit lite less på att vara hemma efter 3år hemma och arbetslös!



Bara och höra av dig om du undrar över nåt!



Ha en trevlig helg. B-)

2010-11-05 @ 07:17:35
URL: http://gustavpers.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0