bakdag

Här har det varit fullt upp =) A och jag börja dagen med att åka till dagis. Sen åkte jag vidare ;) Den här veckan när syrran är uppe från småland så har hon "lånat" ( det är hennes som vi lånar egentligen) ena bilstolen, dom åkte tåg upp. Så Sambon och jag lånar bil av varann hela tiden för att kunna ha A med oss.

Fluortantsjobbet gick bra. Som jag sagt tidigare, tycker att dom flesta ungdomarna är duktiga och tar utan större "protester". Klart att dom ska låta och gnälla lite men sånt hör ju till ;) Det är ju frivilligt på högstadiet och det är ca 3/4 som tar.

Väl hemma så har det blivit lite kakbak. Det blev Kolakakor och Landkakor. Vill ni har recept så kolla under kategorin recept så finns dom där. Blev även en helt ny sort, dock inte torrkaka utan en äppelsockerkaka som vi har smaskat på nu på kvällen =)  Gjorde även en gammal favoritsom jag nog inte bakat sen jag flytta hit. En slags mjukkaka i långpanna som smakar mazariner, mums. Hoppas hinna lägga ut lite recept senare i veckan om någon är nyfiken på att testa.

På kvällen har jag emellan köksfixandet tittat på lite speedway som går här hemma på tv;n.



 Såg att Engla hade lika klänning som mig idag när jag lämna på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0