fisk i micron



Ser ni solrosen. Det ser ut som det bara är en stam när man tittar på den på riktigt, svårt att se här. Den finns mitt ute i ingenting längs min promendväg. Är väl någon fågel som tagit med sig fröet.

Dagen idag har bestått av vardagsbestyr. Tvättat, bäddat rent osv. Skönt när det är gjort men tråkigt under tiden tycker jag.

Har blivit mycket mat här ett tag nu men här kommer ännu ett recept.

Fisk i micron

1 gul lök eller purjolök
lite margarin
400gr fisk (block går utmärkt)
1 burk fraich av något slag, spelar ingen roll märke eller fetthalt
4 msk tub kaviar
dill efter tycke och smak

Hacka löken och fräs den lätt i en form i micron med margarinet.
Dela fisken lite och lägg på löken, salta lätt.
Blanda fraich, kaviar och dill häll sedan över fisken.
Därefter 10 min i micron.
Låt formen stå ett par minuter så värmen fördelas.
Serveras med kokt potatis och sallad.

Denna fisk rätt önskar mina barn när det ska serveras fisk. Hoppas ni gillar den lika mycket som dom. Det är ju en snabb rätt också, 10 min i micron.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0