Äntligen !

Idag har jag äntligen köpt ny vinterjacka. Leta redan förra året men inte hittat någon jag ville ha ;)  Jo kanske men du va plånboken för tunn :(  Denna jacka passa egentligen inte heller plånboken men Maken va med och tyckte jag skulle köpa. Han tror att jag kommer att ha den ett tag och då blir det inte så mycket pengar per år....

Spar en massa på att jag/vi har turen och får ärva en massa kläder till A, eller så köper jag gärna begagnat, väntar just nu på ett paket med kläder från Emma.

Maken och jag hann prata en massa på vägen hem idag, bla pengar (eller bristen på dom). Funderar på om jag ska sluta jobba extra helgerna och jobba heltid mån-fredag. Men hur kul är det att aldrig få vara ledig en vardag, måste då förmodligen jobba fler empass (slutar då efter 19 + 30 min resväg innan jag kommer = A sover :(  ) Inte så att jag jublar över att börja 6,30-6,45 (flexar lite)heller.   Ja ni hör så positiv jag låter, men som sagt mer pengar i plånboken OCH helgerna ledig. Ett hemjobb skulle vara toppen ;)  En nätbutik skulle var min grej, men vad skulle man sälja, det är frågan ...

Hmm det här blev ett inlägg om pengar. Det va det inte tänkt som ni kanske ser på min rubrik, det är jackköpet jag syftar på.......Det är i vilket fall som helst denna jacka som fick följa med hem.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0