baka baka liten kaka

Idag har det varit bakdag. Kul men ibland hamnar lite för mycket i munnen, som i dag ;(
Först blev det ett recept från svärmor som hon kallar Landkakor för receptet har hon tagit ur tidningen Land. Dom är en favorit hos oss, smakar smask och är super lätta att göra. Här kommer receptet;
LANDKAKAOR
100gr smör/margarin
1dl socker
1msk sirap
blandas ihop
sedan hälls
2tsk vaniljsocker
2½dl vetemjöl
1tsk bakpulver
sen är det dax att hacka
1dl hasslenötter
100g blockchoklad
Det rullas det tre rullar som plattas ut på en plåt. Gräddas i 175 grader i ca 10-12 min.

Därefter gjorde jag något nytt ;Cookies. Upptäckte när jag börjat att dom påminner om varann fast i dessa är det havregryn också.
COOKIES
175gr matfett
2½dl brun farin
blandas
1 ägg
röres i
3dl havregryn
1½dl vetemjöl
1½tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
½tsk salt
blandas ihop
150gr blockchoklad
1dl hasslenötter
hackas och blandas i
Rullas till bollar som plattas lite. Gräddas 175grader i 13min.

Hoppas det smakar.

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0