utmanad!

Berättade ju tidigare att jag blivit utmanad av Petra. Och nu har jag äntligen fått tid att sitta framför datorn, så här kommer mina svar.

Vilken mat äter du ofta?  Kycklingfile är något som alltid går hem.

När du är på kallas är du den personen sitter eller hjälper du till ? Hjälper gärna till om det inte redan är fullt i köket.

Var sitter du helst och bloggar ? I tvsoffan med tv på och laptopen på bordet, ofta med sällskap av någon i familjen.

Köper du ofta trisslotter ? Händer ibland kanske ett par gånger om året, tror jag har 2st ligger i plånboken, måste kolla.
Köper när jag är borta någonstans, allstå inte i min vanliga affär.

Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne ? Oj så svårt, ettt roligt minne va när jag och mina barn va på allinclouded semester i Bulgarien för en massa år sedan, så mycket glass har dom nog inte ätit sen dess ;)

Vilken kanal tittar du mest på ? Haha, den som mitt sällskap i soffan tittar på. Bestämer ofta inte själv, men det är ett medvetet väl av mig, jag knappar ju oftast på datorn ändå.

Klädbutik ? HM och Lindex tror jag.

Inredningsbutik ? IKEA utan tvekan.

Godis ? Choklad i alla dess former, dock inte mörk.

Stad ? Stockholm,staden vid vattnet är helt underbar tycker jag.

Dryck ? Kranvatten , Coca-cola och färspressad apelsinjucie.

Musik ? Allt ! Gärna hårdrock, den gamla sorten =)  Med tonårsbarn hemma så får man lova att lyssna på allt.

Tv-serie ? Ser gärna på CIS både NewYork och Miami. Men som jag skrev tidigare så är det mitt sällskap som bestämer programmen. Dottern är just nu inne på Vänner så dom ser jag om.

Träning ? Usch mitt dåliga samvete. Men har kommit igång igen med mina powewalks. Har 2 mil (enkel resa) till närmaste träningslokal så jag är lite bekväm av mig.

Bakverk ? Ännu ett dåligt samvete. Äter allt i bakverksväg. Allt från barnens chokladbollar till kondisens tårtbitar. Svärmorskakor inte att förglömma.

Kaffe ? Denna fråga är lätt ! Jag dricker inget kaffe. Försökte flera gånger i 20 årsåldern för kaffe ska man ju dricka när man är stor ;)

Så där ja nu vet ni en del mer om mig. Nu är frågan vilka ska jag skicka den här utmaningen vidare till. Hade tänkt Nergårds-emma men hon har redan fått utmaningen, Alexandra  har tagit den självmant. Börjar med  Therese     mamma till 5, sen blir det Camilla som just kommit hem från Turkiet så här får hon något att göra. Sen har vi en av dom första bloggerskor jag börja följa Sara  som skriver om huset dom håller på att bygga om.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Jag utmanade ingen för det verkar so om dom flesta redan gjort listan.

Kul att du inte heller kan dricka kaffe :-)

2008-09-15 @ 12:53:15
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha, jag äter också allt i bakverksväg =)

2008-09-20 @ 21:19:30
URL: http://egokick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0