eld i kamin

Fortfarande fy och blää. Kommer inte igång att göra något. Har inte ens lust att läsa bloggar även fast det vara flera dagar sen jag kolla igenom mina favoriter.  Hmm vad är det för något fel, datorn brukar ju vara min "bästa vän".

Sambon ringde nyss och sa att han snart är på väg hem så det är väl dax att göra lite mat, tror det blir kålpudding i dag. Är mycket godare än vad det låter som. Det är något alla äter med god aptit här hemma. I dag kommer inte stora sonen att äta hemma han har sin kurs i jägarskolan idag så han är kvar hos sin mormor och morfar i kväll/natt.

Har varit ute en kort sväng när A sov, passa på att ta in ved och posten, leta även en stund i frysen efter något "spännande" hitta en massa små burkar med kantareller som svärfar plockat. Tog med några såna till frysen inne så det är lite lättare att komma på dom. Vi har en kyl och frys inne så det finns inte så mycket plats med frysvaror inne så vi har en frysbox i ett förråd ute där vi har det mesta.

Nu är det fyr i kamin och jag sitter i soffan och slöar med datorn i knät. Hör att bussen stannar och nu kommer dottern, ska bli spännande att höra vad hon tyckte om filmen hon såg i går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0