lunchförslag!

Har just ätit en mycket enkel men god lunch här hemma med sonen A. Tyvärr glömde jag ta kort innan det va slut så ni för använda er fantasi ;)

Lunchen bestod av stekt lax (såna där små fyrkanitga frysta bitar ni vet ) som jag salta och peppra med citronpeppar. Till det hade vi kokt potatis (våra va kokta igår och bara micrade lite lätt nu) och majs och skuren tomat sen i lördags när vi åt tacos. Gurkan som va kvar åt sonen upp medans jag stekte laxen för då hade han blivit super hungrig.... hade lite turkiskyoghurt som jag blanda med rätt så mycket sweetchilisås. Så smask det va!



Vet inte om den har funnits länge men jag har inte sett den tidigare i 3,5%. Tyckte den va helt ok, inte riktigt lika krämig som den 10% men helt acceptabel.

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

TACk, du är rar! vet du, jag har faktiskt aldrig provat att laga mat med grekisk youghurt, anar att det är på tiden dock ;-)



KRAM PETRA

2009-02-23 @ 16:04:49
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: mumari

Oj vad gott det lät! Nu blev jag riktigt hungrig! Lax är bland det godaste jag vet :)



Kram på dig!

2009-02-23 @ 22:18:32
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0