ledig dag !?! + en massa gnäll

Har just ätit min tallrik gröt och kollat runt på en massa bloggar,hmmm, inte undra på att jag inte får något gjort.

Det va först planerat att jag skulle vara i växthusen i dag, men det har varit för kallt. Så det går inte idag, då fryser dom stackars småblommorna. Men då tänkte jag åka och ombesikta bilen istället, håller tummarna. Då sa kära sambon att han kunde göra det på vägen hem från jobbet, så då hade jag inget planerat ett tag. Men det gick ju över ;) Hade i allafall tänkt börja med en lång promenad för det va så länge sen nu. Men här blåser det "småspik" så blir inget av med det heller....Dammtussarna ligger i allafall kvar så dom ska jag "skräma" iväg med dammsugaren. Kanske tar tag i den där jätte högen med strycktvätt också.
Gjorde en lasagne igår då jag trodde dagen skulle vara full med annat att göra, så jag har middagen färdig redan. Det känns ju skönt. Lasagne ska bara värmas och sen ska det göras en sallad till. Lasagne är ju ingen bra "gå ner i vikten" mat men jag har gjort det bästa av den. Mycket morot blandat med köttfärsen, ostsåsen är gjort på lättmjölk och 17% ost och så är platterna av fullkorn.  Sen ska halva tallriken vara fylld med vitkålssallad =)

På gårdagens aerobic och styrke pass sa dom att det är bara 3 gånger!  kvar ( och vi kommer att vara borta en av dom gångerna) Inge kul nu när jag tycker att det är så kul ( och fått dottern att uppskatta det också). Lät som dom brukar ha gemensam stavgång i maj, det låter ju också kul. Men känns som det kanske är lite långt att åka 2mil för att gå med stavarna när man kan göra det hemma. Men det ska ju göras också. Ja, ja den som lever få se hur det blir med det ;)

Usch vår ekonomi är inge kul nu. Kände i går att jag tar vilken dagmamma som helst och börjar jobba för att få ihop lite mera med pengar.  Men nej vill inte. Snälla sambon sa att nu blir det snart mindre med räkningar. Elen ( vi har eluppvärmt fast försöker elda så mycket som möjligt) kommer att sjunka och bara solen kommer fram så får solfångaren börja jobba igen. Stora sonens jaktskola är nu betald ( fy fasiken va den kosta, 4200kr, visserligen med böcker men ändå, nu är det "bara" skjutövningarna som kostar), nu är bilarna i "toppskick" ( man kan ju tro att vi har två gamla"häckar" men dom är 02, bägge två, ja vi har två det är ett måste på landet där bara skolbussen går, oj när jag räknar efter så är ju 02, 7år så tiden går). Nä nu är det slut gnällt om pengar, men är det någon som har något bra hemma jobb som ger bra med pengar så hör av er, hihi.( Är tyvärr inte säljar typen hade då kunnat blivit försäljare för det verkar vara det enda som finns)


Syster L och jag håller på att planera vår tripp till syster C som bor ca 50 mil bort. Ska bli så kul. Några av våra barn ska med också. Syster C dotter fyllde 3 härom dagen och systern själv fyller när vi är där nere så vi måste hitta på nåra roliga presenter:)  Sitter just och funderar hur C har tänkt att vi ska sova när vi är där nere. Hon har en liten kille som födes i december också, som säkert vaknar på nätterna och så A som också vaknar, hmm, blir inte så lätt det här tror jag. Alla kommer nog att vakna.

Nä nu är det dax att sätta fart ser att halva förmiddagen gått....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0