torsdag och lite onsdagsångest

Ojoj trodde jag skulle sitta här vid datorn en sväng i går men så blev det inte. Sambon och jag myste i soffan framför tv istället. Kände att jag inte kunde ha datorn på när han kom dit är inte så ofta vi sitter framför tv ihop om det inte är helg. Vi sitter oftast vid varsin dator ;)  Min är ju flyttbar men han har en stationär, men det finns däremot inget mera plats brevid hans så vi brukar sitta på varsin våning.

Jaja jobba gick bra. Inte så många såna här "vanliga" jobbdagar kvär där nu, sen ska jag vara "mammaledig" på heltid eller ..... Nja inte riktigt kommer att åka ut till skolorna och helgjobbet förstås. ( Ska ju jobba en vecka i sommar också).

På vägen hem så svängde jag in och köpte vaniljglass. Det skulle bli våfflor! Vi trodde inte det ett tag för vi hade ju lånat ut vårat och nu va den trasig :( Och dom hade inte sägt något utan när jag ville ha tillbaka det nu så skulle dom köpa nytt när lönen kom.....(låna ut det i jan/feb någon gång). Kära sambon som varit hemma med A i dag har lånat svärmors för vi har ännu inte sett till något nytt.  Jag åt bara en med jordgubbar från i somras som mixades och lite vanlijglass, smaka gudomligt.
Men vet i 17 om det va värt för nör jag kom till v.v så va det  uppgång den här veckan också, bläää ( tredje veckan i rad). K, konsulenten tyckte jag skulle stanna kvar för att prata igenom situationen, så det gjorde jag. Usch så dåligt samvete jag fick, fast jag vet faktiskt inte vad som är "felet". Har varit "duktig" äter inget mellan målen numera. Vi bestämde att jag ska ha med mig veckans checklista, stavgå 3ggr/veckan och fylla i "motivationstestet". Hoppas det visar vad som är fel.


När jag kom hem igår så plocka jag fram stegräknaren! Vill nog gärna SE resultat på det som görs i  vardagen. Har mju mest suttit härframför sen frukost och har fått ihop 132 steg nu. Men ska iväg till växthusen och jobba lite idag och då brukar det bli en massa gått. Det "värsta" med jobbet där att då fixar svärmor fika och lunch och det är inte alltid tänkt för en viktnedgång. Men det är ju jag själv som stoppar in så jag får väl ta lite mindre ;)  Jag har ju världens bästa svärmor så hon förstår nog =)
Kollar just på termometer fortfarande över 3 minus så vi får se hur det går med jobbet i växthusen, det kanske är för kallt idag också......


Kommentarer
Postat av: Anna

Kommer säkert gå kanoners nu! Du är så duktig! Ha det gott..

2009-03-27 @ 10:10:27
URL: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0