chokladsugen =)

Det händer mig ibland att jag skulle kunna "döda" för choklad....Typ så där en gång i månaden.....Och bor man som oss på landet så finns det inte alltid choklad hemma (försöker att inte ha sånt hemma...)  Men nu har jag hittat Leilas recept på chokladbollar ur hennes "A piece of cake" som är lätta att göra och slinker ner väldigt lätt......

Det ska bli ca 15st lagom stora=)

100 g mjukt smör
1½ dl srösocker
3 dl havregryn
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao av god kvalité ( går jätte bra med den du har hemma, ibland använder jag o´boy)
2 msk kallt kaffe (jag som inte gillar kaffe tar mjölk)

Blanda allt och rulla i cocos.

MUMS



Kommentarer
Postat av: © Mamma Russin

hihi,..

känner igen det där.. :) jag är "där" nu jag med.. jag gör typ sånna med men utesluter havregrynen.. mina bolla kallas smörbollar, det funkar.. fast dina bolla är godare..



kramrkam

2009-10-19 @ 18:23:52
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0