torsdag snart midsommar

Ny dag och nya tag!  Solen skiner och vi har varmt redan nu, härligt! Undrar om jag ska sätta mig i solen och bara vara idag. Ska i vilket fall som helst ta fram den mycket lilla badpoolen till A vihar tänkt köpa en större men det har inte blivit av ännu. Vädret hittills har väl inte lockat fram behövet av en ny tidigare...

Mamma och Pappa kommer över en stund på eftermiddagen, Pappa ville ha lite mek hjälp av Sambon och eftersom det finns billyft hos Svärfar så passar det ju bra att vara här ;)  Ska nog bjuda på lite smakprov av midsommar mat då. Vi är ju inte hemma och äter i morgon så det kan ju passa bra. Fast jag har inte riktigt handlat hem för det, men Sambon får kompleteringshandla innan han får helg =)

Stora sonen åkte tillbaka till sin pappa i morse, tråkigt för mig men han ville. Han ska till arbetsförmedlingen på måndagsmorgonen, hoppas dom hittar något åt honom, ett sommarjobb ja vad som helst....

Dottern va ju iväg igår kväll och såg på musikal i grannbyn. Händer mycket sånt nu under sommarmånaderna när man bor i en turistkommun ;)
Ikväll ska hon iväg och träna på sin musical, Sound of music som ingår i årets musikvecka här i kommunen. Kommer några kändisar också bla Amanda Jensen, Janne Schaffer, Zillah och Totte och så Lillbabs ;)

Kommentarer
Postat av: Vero

Ja, det är skoj att det händer mycket här i kommunen under sommaren. Sommargästerna behöver roas samt vi boende här, behöver också piggas upp lite. Det är vardagslyx att sticka iväg på lite evenemang så här tycker jag.



Jo, det är ett uppdrag att sköta lönerna åt ett lokalt företag som jag har fått efter sommaren. Det skall bli riktigt kul faktiskt. Jag önskar fler såna uppdrag... tror jag... Vill inte bli alldeles för uppbokad, men gärna ha lite vid sidan om anställningen och speciellt nu när butiken flyttar hem, så tror jag att öppettiderna blir färre och jag skall satsa hårdare på webbshopen och då har jag förhoppningsvis lite tid över åt små uppdrag på några timmar i månaden.



Ha en alldeles underbar midsommar, jag antar att jag kikar in till dig innan också. :o)



Jag kommer ihåg nu vem som är din syster. Och jag minns när vi, jag och syrran, var hemma hos er. Det var ju helt underbart för ni hade alla olika färger i era rum och det tyckte jag var så häftigt. :o) Minnet har inte svikit än iallafall.



Ha det gott!

2010-06-24 @ 10:05:04
URL: http://verosparlor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0