Knutmasso

Här i skogarna där jag bor firas idag 20dagKnut med något som heter Knutmasso. Vi säger adjö till julen med en stor karneval. Alla, unga som gamla,  klär ut sig. Barnen går i gårdarna och "tigger" godis ( som påskkärringarna gör vid påsk). Sen är det dans kring granen för barnen på torget, dit kommer även tomten och bjuder på godis.  Alla går sen upp till "gatan" och går fram och tillbaka och visar upp sig =)  Allt från enkla masker till stora byggen finns där. Kvällen slutar för dom vuxna med dans. En av "gregen" är att ingen vet vem den andre är, man berättar inte ens för dom närmanste vad man ska klä ut sig till =)
Men om ni ser en liten clown så kan det vara min lille A.

Om ni bor i närheten och inte varit hit så passa på =)  Det är "häftigt". Passa även på att gå in på sidan www.knutmasso.se där finns bilder från tidigare år. Gå in på dom olika årstalen. Själv finns jag inte på bild men min syster, kusiner, barn och kompisar finns där utklädda.

Kommentarer
Postat av: Jenny ♥

Här missade vi tyvärr knutmasso i år eftersom barnen är krassliga. Hoppas du haft en fin dag! Kram Jenny

2011-01-13 @ 22:53:10
URL: http://www.jennyn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0