kväller

Dagen idag har varit mycket bättre än igår.

Vi har varit över till svärföräldrarna på fika på förmiddagen, gott som vanligt. Hon bjöd bland annat på en ny (för mig) äppelkaka. Den va så god att jag har gjort en nu på kvällen som vi bjöd A:s gudfar, vår bästis som va över på en fika.(recept kanske kommer imorgon om jag hinner, hade tänkt ta ett kort och visa men glömde det och nu är det bara halva kvar, fast jag lät bli att ta en bit nu på kvällen)
Svärfar hade varit ute i skogen och plockat kantareller, han tycker inte det är lika mycket som i fjol. Men säsongen är ju inte slut än, han hittar nog mera;)

Vi passa på att grilla i dag när det va så fint väder, något vi gillar, ni kanske vet, jag brukar ju tjata om det. Gäller ju att passa på snart kanske det inte blir så mycket mer av den "varan". Hade ett paket halloumi i kylskåpet som grilla, smask!



Pelargon hemma hos svärmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0