sandlåda

Dagen har gått och jag har inte gjort allt jag tänkt, tur att det är en dag imorgon också :)
Fast tvättat tre maskiner, fixat blommorna på inne och ute men inte plockat undan allt som jag tänkt, hmm.
Det blev riktigt varmt frampå dagen så jag bytte ut den randiga tröjan till ett himmelsblått linne. Så där har vi nog förklaringen till att jag inte plockade med det jag tänkt för jag ville vara ute så mycket som möjlig, det kan ju regna i morgon.
Jag måste kolla in vädret i morgon. Lite regn på morgonen sen lite molningt. Men på dagen och tidiga kvällen ska det bli sol och varmt. Härligt för min kusin med familj ska komma och grilla i morgon efter jobbet. Har ju lite trång så tänkte vi kunde sitta ute.

Sambon har gjort en jätte fin sandlåda till A. Satte ihopen det ordentligt idag. Men har inte fixat sand ännu fast det stör inte A, han leker bra i den ändå.
   


Vi har grillat idag också (vi gör det ofta är något vi tycker om). Idag blev det grillspet med korv, köttbullar och kycklingfile, till det hade vi gjort potatisklyftor i ugnen av färskpotatis, blev lite mosigt men va gott. Grönsallad som jag blandat i majs,kidneybönor och kikärter (detta är ett bra sätt att få i mina barn lite bönor för sallad gillar dom). Lite "gega" vill vi gärna ha till, idag blev det turkiskyoghurt som jag blandade i sötsur chilisås, hett men gott. Till efterrätt så hade sambon grillat annanas.

Kommentarer
Postat av: Sara Small Town

Åh vad ni har varit flitiga idag! Smart sandlåda, kan jag tänka mig att den passar en liten aktiv krabat!



Kul att du börjat lägga ut"Dagens Outfit". Det är befriande att det inte BARA är unga tjejer 16-22 som visar upp kläder. Jag gillade verkligen fin vita fransa kjol. Älskar "A-snitts" kjolar, tycker de sitter så snyggt!



Ha en bra kväll!



/varma hälsningar

Sara Small Town

2008-08-12 @ 22:40:56
URL: http://smalltownstyle.blogg.se/
Postat av: Robin & Evelina

Visst är dom underbart fina. Längar till man får se kläderna live :) Lite dyra men andrahandsvärdet är ju bra på me and I:s kläder! :)



Mvh Evelina Robins Garderob



2008-08-12 @ 23:09:04
URL: http://robinsgarderob.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Grillad ananas låter intressant. Har jag aldrig smakat... God morgon!

2008-08-13 @ 07:53:54
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej hej!

Sån sandlåda ska vi fixa till nästa år, får se om sanden kan hålla sig i sandlådan =)

Kram Malin

2008-08-13 @ 08:46:41
URL: http://vitahjartanrosadrommar.blogspot.com/
Postat av: Nergårds-Emma

Snygg sandlåda! Det är så skönt att ha det i trädgården. Jag brukar sitta och virka när minsta barnet sitter och gräver.

Kram!

2008-08-13 @ 18:09:49
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0