söndag

Dagen börja med en power walk som vanligt, fast lite kortare. Vi äter frukost kl 9. Då måste alla vara uppe och sitta vid frukost bordet. Så eftersom jag va lite sen ut hann jag inte lika långt som vanligt innan det va dax att vända. Hade regna på morgonen medans vi sov, men solen passa på att itta fram när vi gick A och jag.

Sedan har farmor och farfar varit här på namnsdagskaffe och 13månaderskalas. För vår lilla A har namnsdag ochså har han blivit "stor". Dottern hade bakar Leilas cupcake på morgonen. Skulle ju ta kort men som vanligt har man för mycket i huvudet så jag kom inte på det förrän dom låg i magen.

A:s mormor har också ringt och gratulerat. Hon ska vara barnvakt på tisdag så vi bestämde när hon ska komma. Det va länge sen vi pratade så vi hade mycket att "skvallra" om.

Nu ska jag sätta mig med kokböckerna och bestämma kvällens mat. Varför gör jag alltid det så sent? Eftersom vi bor 17km till närmaste affär så skulle det vara mycket bättre om jag lärde mig planera. Ska kanske göra veckomatsedel när jag ändå håller på. Hmm, ja vi får se hur det blir med det!

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Hoppas du hittade på något gott att äta i kväll! :) Det där med veckomatsedel är klart underskattat, det är ju egentligen inte så jobbigt att sätta sig (t ex varje söndag kväll) och bläddra i recept och kokböcker (och ICA-reklamen) och bestämma sig och sedan storhandla på måndagen. Jag gör det ibland, men sedan har jag svårt att vara lika duktig vecka efter vecka...

Kram!

2008-08-31 @ 17:10:56
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Smilla

Camilla:

Tyvärr blev det ingen veckomatsedel idag, får göra ett nytt försök imorgon;)

kram smilla

2008-08-31 @ 22:04:14
URL: http://smillasplats.blogg.se/
Postat av: Petra

Underbart med powerwalk på morgonen! Önskar jag hade tid med det...

2008-09-01 @ 13:43:46
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Smilla

Petra:

Ja skulle jag inte ta den på morgonen skulle jag inte heller ha tid, men du tränar ju så mycket ändå.

Imorgon jobbar jag och börjar kl 7, så då blir det tyvärr ingen:(

kram smilla

2008-09-01 @ 14:06:11
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0