söndag

Det blev en sväng till stugan. Trots regn och rusk. Fy sjutton hur det har blåst idag. Vi va tvungna att sitta inne hela tiden vi var där.
Passa på att lämna listan med dagar som jag ska jobba och behöver någon som kan hjälpa mig med A. Mamma tacka för förtroendet och skulle skriva in dom i almenackan, fast hon får inte ta alla för då blir farmor avundsjuk, dom måste ju delas lika ;)
Farmor kom en snabbis innan vi hann åka, det va länge sen hon träffat A också. Dom har varit borta  och tittat på blommor till nästa säsong i växthusen i veckan. Hon hade med sig egen odlad gurka som hon lagt in. Det gillar min stora tjej jätte mycket och jag med, såna hade  alltid min farmor när man var dit på söndagsmiddag.

Min kära F har kommit hem från husbilsturen med kompisarna. Dom har varit  på speedway nere i Målilla. Dom hade haft det kul. Fått lite regn när dom fått upp förtältet sen klarat sig hela kvällen. Passade på att hälsa på några kompisar som har flyttat till Vimmerby (iallafall i närheten av) på vägen ner.

Själv har jag tagit det lugnt i dag. Verkar annars som alla håller på att fixa sina garderober i helgen. Det kanske börjar bli dax för det, men då är det slut på sammaren på riktigt. Och det vill inte jag ;( 
Blir tyvärr inte så många nya köp i höst för min del. Men jag prova massor i går. Gillar verkligen det där rutiga. Fick tyvärr, eller va det tur för det skulle ju inte bli några köp här i höst, inte plats i den snygga rutiga klänningen på Lindex som många bloggare har skrivit om. Men jag ska leta i pappas garderob efter en rödrutig skjorta, tror jag sett någon =)
Måste nog titta och plocka ur A byrå, satte på honom flera tröjor häromdagen som armarna va lite korta på. ;( Han växer så fort, hinner inte använda allt så mycket som jag vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0