Det är mycké nu !

Måste säga som många andra bloggare, det är mycket nu ;)

Idag har jag dottern hemma, dom har ledigt för att dom va i skolan när skolan hade 30års jubelileum (en lördag).  Så idag ska vi äntligen börja julpynta lite. Jag har tidigare år inte pyntat förrän natten mot julafton, men igår känns det som att vi ligger efter ;)

Har tv på och "ser"/lyssnar på Nyhetsmorgon där är Sonja, Sanna och Shirly och sjunger julsånger. A står här brevid och dansar och sjunger med, det ser för härligt ut. =)


I tisdags va det ju julavslutning på öppna förskolan, tyvärr va A lite hängig. Men tomten kom och han fick en liten pixi bok. När det va dax att gå fick alla barnen även varsin reflexväst. Jätte bra, tycker jag.

Jag hade bråttom därifrån för jag hade tid hos läkaren så sambon fick hämta och lämna till mormor som va barnvakt. Det va planerat att jag skulle ha bråttom för vi ville att A skulle få vara där så länge som möjligt.

Jag hade 1 årskontroll hos onkologen, förra årets Lucia tillbringa jag på sjukhus. Jag opererade bort ett maling melanom. Nu ser alla kvarvarande prickar "bra" ut men ska kollas i 4 år till. Har i år gått på kontroller var 3-4 månad.

Gårdagen ägnades åt städning och umgänge med vänner. Nu snart börjar jag känna mig färdig städad till jul. Lite småplock som jag ska ta hand om idag medans dottern får pynta. Läste i någon blogg häromdagen, minns tyvärr inte vilken :(  Att det blir mindre och mindre tomtar i våran julpyntning och jag har funderat på det och håller nog med henne. Även fast vihär hemma har massor med tomtar som ska fram. Men om man ser julskyltningar och så är det inte så många tomtar.
Det blir nog lite mindr hos oss också med tankte på lille A;s framfart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0