julafton och juldagen

Så fort allt går när man har roligt=) Här inte suttit vid datorn på flera dagar :(  Men som sagt en massa annat skoj.

Julafton började vid nio hemma, då ut vi grötfrukost och skinkmacka förstås. Därefter va det kö till duschen för vi elva så bär det av hemåt (ja hem till mamma/pappa allstå) där brukar vi ( lite osanning men när mina stora barn va små så brukade vi ) gå till kyrkan där det är familjegudstjänst då barnen får hjälpa till att göra i ordning krubban. Till ock med lille A fick Josef att gå fram med. När vi går därifrån får alla barn, även dom stora, en varsin godispåse med en ängel i. Årets ängel va en skyddsängel enligt prästen. Håller med henne det va ett reflex :)

Därefter så går vi till en av mina kusiner och träffas. Alla på min mammas sida brukar komma dit inte alla alla år men i år va vi alla. Vi va tvugna att ta kort på alla barn eller barnbarn snarare. Mamma och hennes syster har tillsammans 17 barnbarn och alla va där. Jättekul. Tur att dom har gått om plats så det blir inte allt för trångt.

Därefter så blev det Kalle hos mamma och senare julmat och julklappsutdelning. Nu är vi inte lika mycket folk, nu är det bara 17 st varav 9 barn.

Sen blev det kyrkan igen för mig och dottern. Hon va med och sjöng i julkören. Midnattsmässa är mysigt tycker jag så här i jultid massor med ljus och mycket folk. ( Själv är jag ju en sån som bara går i kyrkan vid jul). Vi hade även med sig svärmor och svärfar.

Juldagen har tillbringas hos svärmor och svärfar som vi nästan inte alls träffa igår. Där va även sambons syster med familj. Nu har A fått ännu mera leksaker så nu under ledigheten så måste vi fortsätta flyttcirkusen här hemma. Så han får ett eget lekrum, och slipper vara i tv rummet där det redan är fullt.

Nä nu är det sängen som gäller, har ju tre jobbdagar framför mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0