Lussebak

Det har blivit lussebak idag. Så härligt det är att baka. Varför gör jag inte det oftare ?!? Har även ätit av dom, blev fler än tänkt men det måste ju betyda att dom va goda ;)
Har även gjort en pepparkaksdeg som jag tänkte baka ut i morgon (kanske inte allt men lite iallafall).



Receptet på pepparkaks har jag fått av en arbetskamrat för jätte länge sen. Sluta på den arbetsplatsen 1990, så innan dess. Väldigt länge sen jag träffa henne men brukar alltid fundera hur hon har det nu för tiden (vet att hon har haft det mycket tungt ) , när jag plockar fram receptet.

Har inte gjort så mycket annat idag. Har varit så skönt, kändes att det va länge sen. Skulle visserligen behövt tagit en sväng med dammsugaren, men det är kvar tills imorgon =)


Har fått en förfrågan vad adventsljusstaken på jobbet va gjort av eftersom jag ätit godis ur den. Den är av keramik och fylld med massor av plockgodis =) det är meningen att vi ska äta av godiset och det fylls på flera gånger om dagen så det blir inte ofräscht. Ni som läst på bloggen vad jag jobbar som undrar nog om jag äter godis på andra dagar  än lördagar ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0