luciatåg

Det har inte blivit mycket gjort i dag heller, hmmm. Inte bra. Men men det är nog ingen som tar jobben ifrån mig ;)

Har tagit mig tid att gosa och leka med A och det är inte så tokigt det heller. Som ni kanske minns så tog jag hem lite saker från mamma som stora barna haft ( hon aggerar  förråd,hihi ). Där fanns en litet piano som stora sonen fått när han va liten. Det älskar A att spela på, låter inte så tokigt heller även fast han bara "slår" på tangenterna. Jag hoppas att han ärft farfars musikalitet, för farfar är en hejare på att spela diverse instrument bla dragspeloch keybord. Vet att han har åtminstonne en nyckelharpa också.

Vi ska och se ett  luciatåg som dottern är med i på kvällen. Det är i skolan, dom sjunger för oss i dag och för dom yngre/andra eleverna i morgon bitti. Ska bli trevligt jag blir så lätt sentimental så det finns risk att det kommer en tår eller två. Missa hennes luciatåg förra året då dom va i kyrkan då alla konfirmander sjöng så jag har längtat ( och ett tag varit orolig att jag inte skulle få se henne i något luciatåg mera ) då jag låg på sjukhus. Usch nu blir jag tårfylld få se om jag orkar berätta mera om det i morgon, då det va ett år sedan jag blev inläggd.
Längtar till att få se hur A kommer att reagera på ett luciatåg, han fick ju inte heller se något förra året då vi låg på sjukhus och han va ju så liten då också.
Men nu till dagens "problem,  vad ska man klä på sig ? Vill ha något annat än mysbyxor som det har blivit nu en längre tid,hmmm (kan det vara därför som det inte blivit några dagens klädval på länge?)  Vill ju vara snyggt klädd ! Men efter att nu ha gott ner 10kg (hurra) så har jag inget som passar som inte är köpt för mer än 2-3 år sedan (innan jag blev gravid med A) och hur modernt tror ni det är ? Alla våra pengar har gått till friggebodsbygget så några nya klädköp har det inte blivit. Jag fråga dottern innan hon åkte om hon hade något förslag men icke. Jag försökte skrämma henne med att det finns risk att jag "skämmer" ut henne, hihi. Minns ni vad man tyckte om sina föräldrar när dom kom till skolan ;)



Bild lånad från www.matton.se



 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Tack snälla för din kommentar. Jag lägger nog inte av helt, som det känns idag. Det blir nog bara en paus med några sporadiska inlägg nu. Sen hoppas jag att jag fått krafter tillbaka till efter jul och nyår.

Kram!

2008-12-11 @ 15:21:47
URL: http://blandkuddarobusigabarn.blogspot.com
Postat av: AMANDA

åh vad kul med lucia tåg ;) själv ska jag vara med i det i våran skola som vi har imorgon.

Jag tycker inte att det spelar någon roll vad man har på sig direkt men mjukisbyxorna kan man kanske låta vara i garderoben när man ska bort ;)!

2008-12-11 @ 16:16:29
URL: http://amundasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar!



Hälsningar,

Jennie

www.kalasgott.blogg.se

2008-12-11 @ 20:27:53
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0