gymnasieval

Stackars tonåringar som ska välja vilken linje dom ska gå på i gymnasiet. Ja för inte är det lätt, jag som fortfarande inte vet vad jag ska bli när jag blir stor ;) är inte till så stor hjälp.
Vi har alltså varit på kommunens gymnasieskola nu på kvällen och kollat vad dom har att erbjuda. Dottern funderar på att gå sam-ekonomi men vet inte. Hon är som sin mor inte så spårkbegåvad och det är 200 poäng moderna språk på det programmet.
Stora sonen va på skolan och visa det programmet han går. Så vi passa på att hälsa på honom också förstås =)

Innan hade jag hunnit jobba en sväng och det gick bra. Många barn som är duktiga och tar fluor. Vi står utanför matsalen ( till dom stora barnen) så vi har lite kontakt med "mattanterna", på den här skolan är dom extra snälla och bjuder oss på skollunch =). Idag va det fiskpannetter, det va gott.

När jag kom hem hade barnvakten hunnit strukit vår tvätt medans A sovit.
A är jätte förkyld, inge kul. Vi har nu på kvällen bestämt att ringa till vårdcentralen i morgon bitti och höra om vi kan komma och "visa upp" honom. Han låter rossligt lång ner i bröstet. Stackarn!

Det blev inte ny termostat till vattnet och golvvärmen idag =(
Fanns ingen på dom ställen sambon åkte runt. Så vi har haft det kallt  och bara kallvatten HELA dagen, fy bubblan! Men käre svärfar kom med deras i kväll. Han har kopplat bort deras och tagit hit den. (Dom eldar och behöver inte den just nu). Så nu hoppas vi kunna få tag i en i morgon istället.

Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

De har det inte lätt våra tonåringar

2008-11-18 @ 09:51:56
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken fin layout du hade!

2008-11-18 @ 10:43:56
URL: http://heltsubjektiv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0