måndag

Vilken härlig dag det varit i dag! Solen har skinit hela dagen.
A och jag va till församllingshemmet på Öppna förskolan, idag va det 10 barn i varierande åldrar.  A hade väldigt kul men blev trött så innan vi åkte hem va han lite kinkig.
En mamma som va där har tre (två som va med på öppna den andra går i skolan) barn som är familjehemsplacerade hos dom. Blir så glad att det finns människor som orkar ocgh vill ta hand om andras barn. Hade vi haft det större och A varit äldre så är det något jag skulle kunna göra med tror jag. Mina stora barns farmor och farfar hade flera barn boende hos sig i olika omgångar så jag vet lite vad det innebär.

När vi kom hem sov A så det blev en promenad till farmor när han vaknat. Måste ju passa på att vara ute när det va så fint väder.
Jag passa på att göra "tråkgöra" när A sov som dammsuga och sånt. Passa även på att tvätta men det tycker jag inte är så tråkigt.

Nä nu ska A badas! Sen kommer hans gudfar hit en sväng på en fika. Vi har ju fikabröd kvar sen i helgen.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Jag har också funderat ibland på att vi skulle kunna vara familjhem. Men jag skulle inte orka nu. Tur att det finns andra som har ork och engagerar sig. Det är beundransvärt!

Hoppas ni får en fin och solig dag imorgon också.

Kram!

2008-10-06 @ 21:01:08
URL: http://nergardsemma.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja, det var en kanondag här idag också!

2008-10-06 @ 22:04:50
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Smilla

NergårdsEmma + Petra ; Vädret håller i sig. Härligt!



kram smilla

2008-10-08 @ 13:33:41
URL: http://smillasplats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0