tisdagkväll

Utvecklingsamtalet gick jätte bra. Hon är duktig i skolan, min dotter. Ja inte MVG i alla ämnen men jag är nöjd men hennes betyg som de ser ut i dax läget. Det vet hon för vi har pratat om det tidigare. Så länge man gör sitt bästa så är det bra, spelar egentligen ingen roll hur betygen ser ut.

Lille A såg så stor och "märkvärdig" ut när han satt vi pappans skrivbord på jobbet och titta på datorn medans dottern och jag  va på utvecklingsamtalet.

Stanna till en snabb sväng hos syrran på vägen hem hon sluta precis jobba.  Kul att prata lite.

Pratat med Försäkringskassan på kvällen, hade glömt hur trassligt det är med regler ängående föräldraledighet. Nu visade det sig att jag inte hade jobbat heltid innan jag fick A enligt deras papper. Det hade jag gjort mer än heltid tillochmed, 100% + var tredje helg. Jaja får ta tag i det sen. Nu hade jag hört att ersättningen sjönk när barnen fyllde 2 år men jag hade fattat fel den sjönk inte om jag tog ut 5dagar i veckan (om jag fatta rätt den här gången vill säga, hmmm)

Få se om jag hinner blogga något i morgon, ska först jobba sen direkt vidare till nästa greg, hinner inte hem imellan. Så är inte hemma förrän efter sju på kvällen ( har då åkt innan sju på morgonen)

Kommentarer
Postat av: Petra

Gah, får krupp så fort jag ser ordet "Försäkringskassan" =)

2008-10-22 @ 21:09:01
URL: http://egokick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0