Äntligen dax för ett frisör besök!

I dag blir det en stressig dag har jag kommit på. Men börja med morgonpromenad måste jag =) trots regndugg, jag har nog blivit lite beroende ;) Sen gällde det att duscha och tvätta håret medans A sov ute i vagnen. För jag ska till frissan idag, äntligen säger jag bara. Jag har väntat några veckor längre än jag brukar bara för att jag skulle vara "fin" i håret när F fyller 40. Men säger bara sommar, torrt och lockigt hår ingen bra kombination, håret har sett ut som svinto en längre tid nu. Idag ska det klippas och färgas i någon snygg färg. Jag litar helt och hållet på min frissa så hon har fria händer. Det är alltid lika spännande att gå dit man vet aldrig hur man ser ut när man går därifrån.

Men eftersom svärmor som skulle vara barnvakt medans jag va hos frissan fortfarande är sjuk, svärfar hade tandläkar tid och mamma och pappa blivit kvar på Äland längre än tänkt från början så va jag rädd att jag skulle bli tvungen att avboka min tid. Men jag hade jätte tur, prata med min syster och hon har ledig dag idag och lova att ta hand om A till mig. Jag blir tvungen att åka tidigare och en omväg men vad gör det. Jag blir klippt. Hurra, och tack till syrran.

Vi tände i kamin och hade det mysigt i soffan igår kväll, så nu är det allt höst i allafall. Fast näckrosorna blommar fortfarande i dammen.

Kommentarer
Postat av: Nergårds-Emma

Hoppas att du blev nöjd med klippningen och färgningen! Du kanske visar upp det sen :-)

Det är härligt med morgonpromenader. Jag tycker att man får bättre energi hela dagen efteråt.

Kramar!

2008-09-10 @ 22:10:55
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0