Hjälp onsdagen har blivit kväll!

Hjälp jag fattar inte vad tiden tar vägen!

Jobbat en på förmiddagen sen gick jag och lille A på kyrkans öppna förskola. Den har bara varit i gång några veckor. Det va bara vi där när vi kom. Tråkigt tyckte jag att det inte va några som A kunde leka med. Men vi hade tur för det kom faktiskt en mamma och barn till, en kille på 5 men han lekte med A så det va kul. Synd att det inte va fler där, hade bara varit en mamma och barn där dom tidigare veckorna. Synd när dom fixar någonstans där man kan träffa andra, vuxna och barn. Just nu är det så mycket folk på kommunens öppna så man inte får plats att sitta på golvet. Kyrkans lokaler är större och planerade för barnverksamhet medans kommunens har ett litet "gymnatikrum" som sjukgymnastiken haft tidigare. Vi kommer nog gå till kyrkans öppna fler gånger och hoppas att det kommer fler barn och vuxna dit. ( Vi är inte mer troende än andra, döpta och konfirmerade och så, men kyrkans verksbarnverksamhet är öppen för alla, så jag hoppas inte det är något "problem" för övriga föräldrar).

På kvällen har det varit en kompis över på fika. Vi såg först på Idol, många som är duktiga tycker jag. Sen såg vi den nya svenska serien "Oskyldigt dömd" , den kändes mycket svensk (= sådär) men vi har bestämt oss för att ge den en ny chans. Så vi kollar nog nästa vecka också.

Nu är det dax för sängen, jobbar ju i morgon igen. Dom stora barnen har lov torsdag och fredag så vi har bestämt oss för att ta sovmorgon i stället för morgonpromenad. Jobbar eftermiddagspasset.
Hoppas hinna svar på utmanningen i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0