lördag

När vi kolla busstiderna igår kväll (istället för att vi ska åka två bilar till stan då jag först jobbar där och dom andra skulle komma in när jag slutat, vi brukar göra så) så hade dom självklart ändrat avgångstiderna.
Borde förstått det då mina stora barn vänta på bussen som skulle ta dom till deras pappa igår bara åkte förbi, det hade blivit en expressbuss och stanna inte och tog upp passagerare på vägen. Tror det är bara dom som vill kliva på varannan vecka. Så fick F ta bilen och köra dom 17km enkelresa dit där det går bussar ifrån. Jaja så nu går det bara skolbussen kl07.50 härifrån om dagarna, sen vill dom att man ska åka buss. Nu måste dom få åka direkt från skolan till sin pappa om vi inte ska behöva skjutsa dom. Självklart har dom idrott bägge två, på fredagar, så det blir mycket packning.
Om vi återgår till mig nu, så skulle jag komma en timme innan jag började eller 15 min för sent. Klockan va över 23 så jag ville inte ringa till henne jag jobbar med och fråga om det va OK.  Så igår kväll hade vi nästan bestämt oss för att hoppa över shoppingen idag. Men kom i natt på att jag skulle kolla hur tåget gick, måste först ta bussen 20 min innan jag kommer till bussen. Och självklart ta bilen 17km till bussen.
Ja så är livet på landet , härligt men besvärligt i bland.

Bilen hem va full men ingen dammsugare blev det i dag. Titta men det va så mycket folk så vi orka inte, har ju en som suger bra men är f*n så tung. Vi har klinkersgolv så vi letar efter en som har gummihjul (inte plast som dom flesta det nöts för fort)

Blev ett besök på IKEA i allafall. Där köpte vi en hög med billiga filtar massor med värmeljus. Sambon fyller 40 snart och eftersom vi bor så trångt så tänkte vi ha kalaset i svärmors ena växthus. Dom bor bara några hundra meter från oss och här många växthus, dom har handelsträdgård och säljer blommor på våren.
Passa även på att handla lite av dom ingrediensser till maten vi ska ha. Hade ju förstås inte läst receptet på ett tag så mindes inte hur mycket av allting men en bit på väg i allafall. Fast inte på IKEA då förstås.

Va både in på Babyland och Barnes hus får vi behöver en grind men det fanns ingen som passa. Och den på IKEA gillar jag inte. Hade även tänkt köpa en cykelsadel att ha A i på Barnens hus men det fanns bara röda kvar, så det blev ingen, för det ville jag inte heller ha. Stackarn han kommer inte att få åka cykel i år på det här visset. Att ha en mamma som ibland vet vad hon vill ha är inte lätt.

Sprang en snabbis igenom Lindex när sambon va på PCcity, men där blev jag "attakerad" av en tjej som ville sälja Niveas hårvårds serie (något nytt enligt henne , nivea hade tydligen inte haft hårvårds gregor tidigare) så jag kom alldeles av mig. Köpte inget varken kläder eller hårvård ;) Däremot såg jag dessa söta kläder.
  Bilder från Lindex
A ska ju snart få en liten kusin. Då tror jag att jag kommer att köpa dessa. Jag tror det blir en tjej annars så fanns bodyn även i brunt/grönt.

Kommentarer
Postat av: M i m m i s | D e s i g n

GRATTIS! Du vann designen på min blogg :D



Adda min msn eller skicka iväg ett mejl till: [email protected] med dina inloggningsuppgifter och ett foto som du vill ha med längst upp i ramen!



Mvh Mimmi

2008-09-07 @ 18:43:44
URL: http://mimmisdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0