utmaningen "fem saker"

Här kommer äntligen svaren i utmaningen "Fem saker" som jag fått av Sara   som bloggar om deras renovering av huset dom bor i.

Fem saker i frysen.
* Matbröd, köper på mig ett lager när jag handlar (bor man på landet så är det inte bara att springa ner till affären när man ser att det inte finns något hemma.)
* Kycklingfiler, äts i massor hemma hos oss.
*Glass, bara dom "tråkiga" kvar i påsen från Hemglass.
*Köttfärs, finns så mycket olika att maträtter att göra av köttfärs.
*Småkakor, i väntan på stundade kalas.

Fem saker i garderoben.
Har en helvägg med garderob som delas med sambo och yngste sonen.
*Kläder såklart åt mig,sambon och sonen.
*Stryckbrädan, stryckjärnet och en stor hög med kläder som ska stryckas (undra om mamma ska vara barnvakt här hemma snart,hmm )
*Sängkläderna trängs också här.(extra täcken och kuddar med)
*Stor kasse med A urvuxna kläder som ska säljas.
*Förra årets sommarkläder som jag inte kom i iår. Ligger i en låda stående i garderoben och väntar på att jag ska bli mindre. ( OUPS kom just på att jag va gravid förra året så det måste vara året innan, så jag kommer nog inte vilja ha dom när jag kommer i dom. Men kasta/skänka nja har svårt för det, vi väntar och ser......)

Fem saker i bilen (exlusive bakluckan)
*CD-bok

*Våtservetter

*Fleccefiltar
*Reflexväst.

*Påse med sopor som skulle ha tagit ut.

Usch så präktigt det låter!

Fem saker i handväskan
*
Almenackan, har inte börjat använda mobilens kalender ;)
*Våtservetter (ja jag har såna här också inte bara i bilen,småbarn!)
*Ett litet anteckningblock och pennor ( bra att ha om man har dåligt minne, står dock inte så mycket i det för jag tror jag kommer ihåg ändå, men men...) Pennorna är bra om man råkar springa på ett Soduko någonstans är ett stort fan av såna.
*Godis av något slag finns alltid där, just nu v v godis. + ett äpple
*Puder och läppglans


Ja nu vet ni ännu lite till om mig.
Skulle vilja skicka den här utmaningen vidare till Nergårdsemma men är det någon annan som vill ha den så varsågod!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hm, jag har också massa sopor liggande i bilen...kanske dags att ta ur dem? :-)

2008-09-25 @ 22:59:29
URL: http://egokick.blogspot.com
Postat av: Nergårds-Emma

Vad kul :-) Jag antar gärna utmaningen!

Jag blev så väldigt glad att du har nominerat mig. Tack snälla! Kramar

2008-09-26 @ 13:04:48
URL: http://nergardsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0