Majs!

Japp det är majs som dom färggranna gregset är.  Happy Mais som säljs av www.ekokul.se det är där jag har anmält mig till nyhetsbrev och skrivit min hem adress också (annars blir det ju svårt att få hem något ;)

Så här skriver ekokul om happy mais ;
Happy Mais är en ny, kreativ och ekologisk leksak som är miljövänlig på många sätt. Materialet är Mater-Bi, gjort av majsstärkelse. Det är biologiskt nedbrytbart vilket innebär att du kan slänga det på komposten när det är förbrukat. Det är färgat med milda och helt ofarliga livsmedelsfärger.

Fukta bitarna mycket lätt med vatten och de "klistrar" fast vid varandra. Du kan skära, forma och sätta ihop dom hur du vill. Bygg hus, flygplan, gubbar, blommor, djur, fantasifigurer, dekorationer.

Inget kladd, inget krångel, bara kul!

 Dessa blommor är gjorda av happy mais.

Kommentarer
Postat av: Nina

Coolt :-) Ha en bra dag!

2009-08-06 @ 14:38:37
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Jag vann ett stooort paket med detta för en tid sedan som jag tänker ta och pyssla med Luran framöver - tror dock att hon behöver bli liiiite större först :-) Men mamma kan ju tycka det är roligt ;-P Kram!

2009-08-06 @ 14:41:36
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0