ljuslykta

Vilken bra dag jag haft det i dag =)  Fikat hos svärmor och svärfar, svärmor hade bakat lite nya sorters kakor som vi fick provsmaka ;)

A och jag stanna ute och lekte lite när vi kom hem. I sandlådan ligger alla leksaker kvar. En av hinkarna hade varit full med vatten som nu va fruset så vi gjorde en ljuslykta. Satt lite sand kvar som hade varit i hinken innan vattnet. Tände den trots att det va lite väl ljust ute ;) Det syns dock inte på bilden. Däremot syns det att vi har fått plus grader igen :(





Medans A sov middag så passa jag på att koka årets första knäck =)  Provsmakat och den verkar blivit bra =)  Tänker ta fram den till kvällens tv mys så få se om den tar slut. I så fall får jag väl koka mera ;)


När A vaknade så bakade vi pepparkakor. A va jätte duktig, provsmaka bara lite ;)  Han är duktig på att kavla det va sämre med att trycka ut motiven, han la gärna flera på samma ställe :)  Men man får tänka på att det va hans första gång =)



Kommentarer
Postat av: Uttan

Å ser ut som en islykta toppad med kanel.....

Knäck mmm... det ska jag göra nästa vecka.

Så brukar jag göra rischoklad lätt och gott.



Ha det Gott!

Kram!

2009-12-05 @ 21:40:33
URL: http://hemmahosuttan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0