handavtryck

Har nu kommit hem från kyrkis. Dom hade köpt lite nya leksaker dit så idag va det extra kul, tyckte barnen. 
En av dom nya sakerna va denna "gunghäst" från IKEA. Såg när jag va in på IKEAs hemsida att den bara kostar 89kr så en sån blir det nog hos oss också för den gillade A jätte mycket. Fast om vi också har en sån kanske den inte blir lika populär ;)

Annars gjorde vi hand/fot avtryck idag på kyrkis.Gick så där för A och mig.  Här har ni ett försök att fota "skapelsen"....Hade först en playdoo lera (har gjort något liknande förrut då hade vi ....vad heter det då..... sån där saltlera....,ja ni kanske vet vad jag menar,hmmm....) Barnen fick trycka ner handen eller foten ( med lite hjälp av oss vuxna förstås) i leran som låg på en rund papptalrik som vi därefter hällde på gips som fick torka.

Kommentarer
Postat av: Petra Bloggar

att göra sånt där i gips är så himla kul och fint blev det också :D



KRAM

2009-03-09 @ 18:32:47
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Nina

skoj med nya saker & gipstryck!



ang. bulgur så är jag inte så jätteförtjust i att äta det som det är, men just att blanda i det i sallad är super-duper gott!

2009-03-09 @ 20:23:21
URL: http://ninadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0